در حال بارگذاری ...
  • توجه جدی به موضوع ایمنی مهمترین اولویت شرکت راه ‎آهن

    برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور همه کارکنان شاغل در راه‎آهن مسئولیت مشترک و خطیری بر عهده دارند و تمام مدیران و پرسنل راه‎ آهن باید تلاش کنند با کارایی بیشتر در تحقق این مهم ، با همدلی و صمیمیت کوشا باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‎آهن گفت : همزمان با برنامه ریزی برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور ، توجه جدی به موضوع ایمنی مهمترین اولویت راه ‎آهن است .

    سعید رسولی در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه ‎آهن جمهوری اسلامی ایران ، تاکید کرد : هر چه به موضوع ایمنی توجه شود احتمال بروز مخاطرات کاهش می یابد و ما امیدواریم با عمل به دستورالعمل‌ها و رعایت نظم و موضوع انضباط در محیط کاری شاهد ارتقاء ایمنی و توسعه امنیت پایدار در صنعت حمل و نقل ریلی کشور باشیم . یکی از مهمترین دلایلی که مردم برای انتخاب قطار به عنوان وسیله حمل و نقل خود در نظر می گیرند ایمنی سفر با قطار است، لذا توجه به شاخص های ایمنی و پایبندی به اصول ایمنی آن در بخش های مختلف صنعت ، اطمینان خاطر بیشتری برای مسافران به وجود می آورد .

    رسولی در عین حال ارتقای بهره وری و توجه به سرمایه‎ های انسانی را از دیگر اولویت‎های مهم راه‎ آهن دانست و گفت : هدف ما در ارتقای بهره وری در راه‎ آهن استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت های موجود است تا در سایه توجه به شایسته سالاری و اعتماد به بدنه متخصص راه‎آهن از امکانات موجود حداکثر استفاده را ببریم .

    وی، ایجاد بانک اطلاعات کارکنان شایسته توانمند و واجد شرایط برای تصدی امور مدیریتی در راه‎ آهن را ضروری دانست و گفت : ایجاد بانک اطلاعات منابع انسانی در راه ‎آهن به حفظ و ارتقای منابع انسانی متخصص و متعهد شرکت و استفاده از تجریه های گرانقدر همکاران می تواند بسیاری از امور را در راه ‎آهن برای پیشرفت تسهیل و آینده روشن‎تری را برای حمل و نقل ریلی تضمین کند . حمایت از تولید داخل یکی دیگر از اولویت های ما در راه‎ آهن است و رویکرد ما در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور استفاده از ظرفیت های داخلی است و در این راستا کارگروه حمایت از تولید داخل با همکاری وزارت ، صنعت ، معدن و تجارت تشکیل داده تا بتوانیم به تدریح در تولید قطعات، تجهیزات و ناوگان ریلی به مرز خودکفایی برسیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور همه کارکنان شاغل در راه‎آهن مسئولیت مشترک و خطیری بر عهده دارند و تمام مدیران و پرسنل راه‎ آهن باید تلاش کنند با کارایی بیشتر در تحقق این مهم ، با همدلی و صمیمیت کوشا باشند .

    رسولی با اشاره به لزوم اعمال صرفه جویی در هزینه های غیر ضرور در راه‎آهن گفت : خوشبختانه با ابلاغ ضوابط اجرائی بودجه شرکت در سال جاری که برای اولین بار صورت پذیرفته است شاهد اعمال صرفه جویی در برخی هزینه های غیر ضروروی شده ایم و از محل صرفه جویی ها توانستیم برخی اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم و این کار ارزشمند باید به رویه و باور عمومی در راه ‎آهن تبدیل شود . توجه به مسائل مربوط به منابع انسانی به عنوان با اهمیت ترین سرمایه گرانقدر راه‎ آهن یکی دیگر از اولویت های ما در این دوره است و در این رابطه با برگزاری دوره های آموزشی مفید و کارآمد ارزیابی عملکردها باید به جانشین پروری در راه‎ آهن اهتمام جدی داشته باشیم .

    رسولی تاکید کرد : تعامل بیشتر با شرکت های همکار حمل و نقل ریلی ضروری است و این می تواند در رشد و هم افزایی عملکرد خانواده راه ‎آهن بسیار تاثیرگذار باشد .

    وی با اشاره به اهمیت اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی کشور اظهار داشت : اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی از دیگر الویت های ما است که می تواند در تقویت عملکرد بازرگانی شرکت راه‎ آهن و تقویت اقتصاد ملی تاثیر گذار باشد و برای رسیدن به این هدف مهم، باید تلاش کنیم ، چشمه های بار جدید و مراکز عمده بار بیشتری شناسایی و به خطوط ریلی کشور متصل شود .

    رسولی در ادامه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران و تکریم آنها در شبکه ریلی کشور و ایستگاه های راه ‎آهن تاکید کرد و افزود : برای تحقق این مساله مهم ادارات کل ستادی و مناطق و شرکت های حمل ونقل ریلی باید تلاش کنند با ایمن و زیبا سازی محیط ایستگاه های راه‎آهن و قطار محیطی امن و زیبا را برای مسافران مهیا کنند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به لزوم توجه به مسائل مربوط به حضور جانبازان و معلولین عزیز در ایستگاه ها و قطارهای مسافری تاکید جدی کرد و از تمامی مدیران راه ‎آهن خواست برای حل مشکل تردد این عزیزان در راه ‎آهن و مسافرت‎های آنها با فوریت اقدامات لازم را بعمل آورند به گونه ای که در اینده نزدیک جانبازان و معلولان عزیز در محیط راه آهن مشکلی در ارتباط تردد خود نداشتند باشند .

    مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم رعایت حقوق بانوان و توجه بر ارتقا مهارت و توانمندی‌های این دسته از همکاران تاکید کرد و گفت : بانوان عزیر جزو بهترین و متعهدترین کارکنان راه آهن هستند و از مدیران خواست برای مشارکت بیشتر بانوان شاغل در واحدهای مختلف در راستای پیشبرد برنامه های راه آهن، اقدامات لازم را به عمل آورند .

    گفتنی است ، در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه ‎آهن ، قائم مقام ، معاونین ، مدیران کل ستادی و مناطق حضور داشتند و فرماندهان بسیج و پلیس راه آهن گزارشی از عملکرد حوزه های خود ارائه دادند و برخی مسایل و مشکلات واحدهای مختلف راه آهن بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شد .




    نظرات کاربران